Reparaties & CCD clean

Erg vervelend als iets defect is. We proberen u zoveel mogelijk zelf snel te helpen.

Nikon Service Point is het adres waar u terecht kunt voor reparatie en onderhoud aan uw Nikon apparatuur. Ons team staat voor u klaar om u zo snel en vakkundig als mogelijk te helpen.

Ook kunt u via onze online shop occassions, Nikon accessoires en bepaalde onderdelen bestellen.

Bent u op zoek naar productinformatie? Of heeft u een gebruiksaanwijzing nodig? Wilt u uw zojuist gekochte toestel registreren of zoekt u andere informatie over Nikon wat niet zo zeer over reparatie of service gaat zie dan s.v.p. www.nikon.nl

Garantie of niet; reparaties zijn altijd vervelend. Het is dus zaak deze snel en goed te verzorgen. Daarmee houd je klanten en gebruikers tevreden. Tech Repair verzorgt dit voor zowel Sony, Canon als Samsung producten uit de gehele Benelux. Dat doen we vanuit het centraal gelegen Bergen op Zoom, volgens de richtlijnen van deze drie topmerken en op een uiterst klantgerichte wijze.

Ons ervaren team ontfermt zich over twee specialismen, te weten:
– video en foto apparatuur;
– Business machines, copiers, scanners en faxen.

Diverse importeurs en fabrikanten hebben ons aangesteld als geautoriseerd service partner. Klikt u alstubieft op de merkenknop voor meer informatie over.
Casio, Tamron, Leica, broncolor, Elinchrom, Bushnell enz. enz.

Naast de service voor deze merken, kunnen we u ook van dienst zijn met reparaties aan apparatuur van andere fabrikanten (Canon, Nikon,  Sony, Samsung, Sigma, Profoto, Bowens, Manfrotto enz.)  en de verhuur van beamers.


Alle overige merken worden gerepareerd door importeurs of aangewezen reparatie-centra. De adres-gegevens worden u verstrekt als u een reparatie van het betreffende merk aanbiedt.

CCD clean of het reinigen van de beeldsensor

Iedere fotograaf die zijn lenzen kan wisselen krijgt er vroeg of laat mee te maken. Vervelende, telkens terugkerende vlekjes op de foto. Als je door de zoeker kijkt zie ze je niet maar als je de foto maakt (met name met kleinere diafragma’s) zie je ze terug komen.

Een vuile CCD reinigen wij binnenshuis. Daarvoor hoeft uw camera niet verzonden te worden. Een CCD reiniging kost € 30,- en neemt doorgaans 24 uur in beslag. Als de drukte het toelaat kan de CCD soms dezelfde dag al gereinigd zijn. Wij reinigen zowel FX als DX als APS-C sensoren.

Uw verzekering schrijft (helaas) snel af.

Reparen is nooit leuk en kost altijd geld. Gemiddeld gesproken kost een reparatie al snel 100 euro of meer. Reparaties onder de 100 euro zijn eerder een uitzondering dan een regel. Of u de camera moet laten repararen als ie kapot is bepaald u natuurlijk zelf maar vordat u hier een besluit in neemt, stelt u zich de volgende vragen:

  • Wat zou de huidige dagwaarde zijn bij een afschrijving van 3 a 4 jaar ?
  • Krijg ik voor de kosten van het herstel niet ook al een groot deel van de aanschafprijs van een nieuwe betaald ?
  • Als de camera al wat ouder is wil de beschikbaarheid van onderdelen wel eens tegenvallen. Wil of kan ik daarop wachten ?
  • Kan ik de camera een paar weken missen ?

Een herstel binnen de garantie

Garantie op een bepaald product kan alleen aangetoond worden als u beschikt over een aankoopnota. Zonder geldige aankoopnota kunt u nooit aanspraak maken op garantie. Onze klanten staan in ons kassa-systeem geregistreerd dus het opzoeken van uw nota is geen enkel probleem.
Sommige merken hanteren 1 andere weer 2 jaar garantie en een enkeling zelfs tot 5 jaar garantie.
Als uw product binnen de garantie defect is, verzorgen wij de reparatie en het opsturen geheel kostenloos mits de camera bij ons gekocht is. Is de camera eleders gekocht dan begrijpt u dat wij de noodzakelijke verzend- en behandelingskosten aan u doorbelasten.

Voor producten beneden de 500 euro dagwaarde bedragen deze kosten 25 euro en voor producten daarboven (die verhoogd aangetekend verstuurd moeten worden) 35 euro.

Repareren lijkt zinvol te zijn gezien de te verwachten kosten ?

Dan sturen we uw product per aangetekende (en verzekerde) post op aan de aangewezen reparatiedienst.

Aangetekend verzenden

Wij versturen alle reparaties aangetekend via PostNL. Hiermee is de verzending tevens verzekerd. De verzekeringswaarden worden afgestemd op basis van de dagwaarde van uw product.

Iedere aansprakelijkheid voor wat betreft de verzending en eventuele gevolgen hiervan wijzen wij af en verwijzen u door naar de voorwaarden van PostNL.

Door uw product door ons te laten verzenden geeft u aan akkoord te gaan met hun voorwaarden in geval van vermissing of beschadiging.

Bij een eventuele vermissing (die nog nooit is voorgekomen overigens) zullen wij u het track- & tracenummer verstrekken van de verzending.

Prijsopgave

U begrijpt dat wij niet binnen in een product kunnen kijken dus aan een door ons afgegeven reparatie-indicatie kunnen geen rechten verleend worden. De reparatiedienst verstrekt een prijsopgave na een uitvoerige diagnose en deze is wel nauwkeurig.
Binnen een termijn van doorgaans twee a drie weken ontvangt u de prijsopgave alleen als de verwachtte kosten boven de prijsopgave-grens liggen van 150 euro. Is herstel goedkoper dan herstelt de reparateur zonder eerst een prijsopgave te verstrekken.

Na het ontvangst van de offerte zijn er in de regel drie mogelijkheden:

  1. U laat de repratie uitvoeren en betaald de kosten van de reparateur die u netto doorbelast worden zonder opslag verhoogd met de verzend-en behandelingskosten die wij u in rekening brengen
  2. U ziet af van de reparatie en laat het product ongerepareerd retour komen. U dient dan de onderzoekskosten te betalen verhoogd met onze verzend- en behandelingskosten
  3. U ziet af van de reparatie én van uw product. U laat het product achter bij de reparateur. Afhankelijk van de reparatiedienst zijn hier wél of geen onderzoekskosten mee gemoeid. De verzend- en behandelingskosten die wij gemaakt hebben dienen alsnog betaald te worden.

Reparatieduur is nauwelijks te beinvloeden

Na goedkeuring offerte wordt uw product zo spoedig mogelijk hersteld, Het kan zijn dat de onderdelen pas besteld worden nadat u de goedkeuring gegeven heeft.

Een verwachte levertijd van die onderdelen is erg wisselend. Houdt u rekening met twee à drie weken. Meestal sneller.

Wij sturen uw offerte-akkoord per mail door aan de reparatie-dienst. Met alle plezier willen wij bij het uitblijven van een spoedig herstel, informeren naar de verwachtte resterende reparatieduur. Een doorgaans standaard antwoord is dat de onderdelen besteld zijn en dat hier in de regel twee weken mee gemoeid is. Een regelmatig contact is niet van invloed op de reparatiesnelheid.

Afhalen van reparaties uitsluitend à contant

Reparaties worden uitsluitend à contant afgerekend. (Rekeningklanten uitgezonderd) Ook als het herstel een verzekeringskwestie is.

U ontvangt van ons de reparatie-factuur (die wij van de reparatiedienst ontvangen) met daarop een specificatie van de uitgevoerde werkzaamheden. Daarnaast krijgt u na het afrekenen een kassabon waarin ook onze verzend- en behandelingskosten opgenomen zijn. U begrijpt dat wij geen reparatiefactuur meegeven voordat de reparatie betaald is.